From Västervik With Love

Slottsholmen on Water

Slottsholmen är en plats där Västervik möter världen. Och vice versa. Vårt uppdrag är att sätta platsen på kartan och marknadsföra destinationen till lokala och långväga gäster.

Varumärke – Grafisk identitet – Koncept – Kampanj – Webb – Film

Slottsholmen On Water är ett hotell, en restaurang och en marina som drivs av familjen Ulvaeus. Visionen är att bli en mötesplats för människor, smaker, idéer och influenser från hela världen, byggd på en tanke om långsiktig hållbarhet. Inspirationen kommer från barndomsminnen från Björns uppväxt och ett liv på och bakom scener på alla kontinenter.

För att förpacka erbjudandet till alla målgrupper, i olika kanaler, har vi skapat en sammanfattande brand book som definierar varumärket, dess beståndsdelar och dess strategi. En central del i den är låta storyn om Slottsholmen få ta plats på alla ytor där vi möter omvärlden, från menyer och rumsinformation till kampanjmaterial och sociala kanaler.

Webbens uppgift är att inspirera och konvertera intresset till bokningar, leads och spontanbesök. Därför är den utvecklad för att enkelt kunna anpassas efter säsong, dag och klockslag, och integrerar storyn om destinationen och dess utbud hela vägen från startsida till köpknapp.

Att synas i sociala kanaler är självklart för en naturlig mötesplats. Filmerna där Björn Ulvaeus berättar om utbudet spreds organiskt i sociala medier, där de delats tusentals gånger och setts av mångdubbelt fler.

Slottsholmen On Water öppnade 2019, och har snabbt etablerat sig som ett landmärke för turism på östkusten. Under 2021 kompletteras utbudet av Warmbadhuset, ett närliggande spa inspirerat av antika romerska ritualer.

Resultat

Organisk räckvidd
0
K
Incheckningar
0